از روز جهانی تنوع حیات تجلیل شد
اداره ملی حفاظت محیط زیست روز جهانی #تنوع_حیات را با شعار (تنوع حیات، غذای ما، صحت ما) امروز تاریخ 1 جوزا 1398 با حضور شاه زمان میوندی، رئیس عمومی اداره ملی #حفاظت_محیط_زیست، معینان اداره، نماینده گان ادارات ذیربط و موسسات بین المللی، استادان و محصلین پوهنتون و رسانه ها در تالار کنفرانس های باغ وحش کابل تجلیل نمود.
رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط در بخش از بیانیه اش دراین محفل گفت: " از اثر جنگ های دوامدار، #تغییر_اقلیم، افزایش نفوس و #شکار بی رویه، انواع حیوانات و نباتات در کشور مورد تهدید قرار گرفته که دو نوع حیوانات کشور ما (ببر و یوزپلنگ) در سال های اخیر، به دلایل فوق از طبیعت منقرض گردیده است.
آقای میوندی، تنوع حیات را جزء از سرمایه های ملی کشور عنوان نموده گفت: " در حفاظت و استفاده پایدار آن نیاز به همکاری همه اقشار جامعه می باشد، تا این امانت را به شکل سالم به نسل های آینده انتقال دهیم.
ایشان بیان داشتند: " این اداره عضویت چندین کنوانسیون و ده ها #توافقنامه_محیط_زیستی را در مورد حفاظت تنوع حیات کسب کرده و با استفاده از میکانیزم های مالی جهانی محیط زیستی در بخش تنوع حیات توانسته است، چندین پروژه محیط زیستی را تسهیل و تطبیق نماید.
رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست هدف تجلیل از این گونه روز ها را بلند بردن درک و سطح آگاهی عامه مردم در کشور تلقی نموده، از تمام ادارات ذیربط دولتی، نهاد های جامعه مدنی، سکتور خصوصی و نهاد های اکادمیک خواست تا این اداره را در زمینه حفظ تنوع حیات همکاری نمایند .
عزیزگل ثاقب، آمر باغ وحش کابل، مجتبی بشری، استاد پوهنتون کابل و محب الله فضلی، کارشناس تنوع حیات پیرامون تحقیق در باره اهمیت تنوع حیات معلومات ارایه نمودند.

هرات سبز (NEPA, Herat)...
ما را در سایت هرات سبز (NEPA, Herat) دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 245 تاريخ: جمعه 31 خرداد 1398 ساعت: 16:56